Страница 1 из 2 12 ПоследняяПоследняя
Показано с 1 по 10 из 11

Тема: Kan dere hjelpe me aa finne laereboeker i norsk for russere?

Местный Аватар для NIVA
    Поблагодарили 0 раз(а) в сообщениях
    Вес репутации
    37

Kan dere hjelpe me aa finne laereboeker i norsk for russere?

Hei.

Beklager at jeg skriver på norsk, men jeg kan ikke så mye russisk ennå. Jeg har bare lært russisk i 3 måneder.

Jeg heter Borger og kjenner en veldig hyggelig russisk dame som jeg skal besøke i Moskva i slutten av februar. Hun har veldig lyst til å kunne lære litt norsk ved å studere selv hjemme før hun eventuelt flytter til Norge. Hun kan litt engelsk i tillegg til russisk.

Har dere noen forslag til gode lærebøker, ordbøker, fonetiske bøker etc. i norsk? Det ville være fint om det også var med audio på norsk (CD, tape etc.) slik at hun kan høre norsk uttale og øve på det.

Hva med CD-programmer i norsk som man kan installere på en PC?

Finnes slik lærebøker etc. i Norge slik at jeg kan kjøpe det til henne? Har dere eventuelt linker til WEB sider på internett hvor dette kan bestilles?

Hvis lærebøker i norsk kan kjøpes i Moskva ville jeg være takknemlig om dere kunne nevne for meg navn og adresse på butikker i Moskva som kan ha dette? Da kan vi kjøpe bøkene når vi treffes i Moskva.

Takk for hjelpen. Hei.
    Jeg heter Borger og kjenner en veldig hyggelig russisk dame som jeg skal besøke i Moskva i slutten av februar. Hun har veldig lyst til å kunne lære litt norsk ved å studere selv hjemme før hun eventuelt flytter til Norge. Hun kan litt engelsk i tillegg til russisk.

Har dere noen forslag til gode lærebøker, ordbøker, fonetiske bøker etc. i norsk? Det ville være fint om det også var med audio på norsk (CD, tape etc.) slik at hun kan høre norsk uttale og øve på det.

Hva med CD-programmer i norsk som man kan installere på en PC?

Finnes slik lærebøker etc. i Norge slik at jeg kan kjøpe det til henne? Har dere eventuelt linker til WEB sider på internett hvor dette kan bestilles?

Hvis lærebøker i norsk kan kjøpes i Moskva ville jeg være takknemlig om dere kunne nevne for meg navn og adresse på butikker i Moskva som kan ha dette? Da kan vi kjøpe bøkene når vi treffes i Moskva.

Takk for hjelpen.
    Hei på deg!
    Du/hun overdriver litt. I Moskva man kan finne/kjøpe alt, inkl Norsk læreboka. Be henne besøke GLOBUS bokhandel (metro Park Kultury). Finnes ikke der, får hun full opplysningen om andre butikker.

Takk skal du ha. :D
    Damen er fra Sochi og har ikke vært i Moskva på 20 år så det er grunnen til at vi ikke vet så mye om hvor man finner lærebøker i Moskva. :wink:

Jeg regnet nok med at kunne finne det meste i Moskva, men ville sjekke for sikkerthets skyld.
    Hei!
    Det finnes ikke så mange lærebøker i norsk for russere, men jeg ville anbefalle en lærebok av Karpushina og Uskov, som er relativt ny og mye bedre enn alle de andre som fins. Den kan du sikkert kjøpe i Moskva, men jeg har sett den også her i Oslo på Akademika bokhandelen på Blindern. Men det er klart mye billigere å kjøpe den i Russland enn her i Norge. Sist jeg var i Russland, kostet den rundt 500 rubler. Det er også mulig å bestille den på internett, så hvis damen din har tilgang til internett, kan hun finne det selv og bestille og da får hun det med post. Denne læreboken inkluderer også kassetter.
    Ellers fins det også en norsk-russisk parlør (det var egentlig ganske mange som ble publisert i det siste), som også har et par kassetter, og man kan høre på russiske og norske ord og uttrykk og lære dem mens man hører. Den kan du finne på internet også (http://slov.shopbrowser.ru/sbproduct-753230.html
    Men for å være ærlig, er de russiske utgavene av lærebøker i norsk ganske dårligere, så ville jeg anbefalle deg å kjøpe et godt kurs i norsk, for eksempel Ny i Norge, som jeg synes er veldig god for nybegynnere.
    Når det gjelder ordbøker, fins det en liten russisk-norsk og norsk-russisk ordbok som hun kan bruke i begynnelsen, men ellers skulle jeg anbefale store ordbøker (Russisk-Norsk og NOrsk-Russisk) av Berkov - det er den beste som fins! Og Norsk-Russisk ordbok kan man kjøpe bare i Norge.
    Håper denne informasjonen hjelper!
    Lykke til!
    Hilsen Alena.
    Jeg liker veldig bra stor Norsk-Russisk ordboken av Arakin, som kjøpte jeg i St-Petersburg i november.
    Последний раз редактировалось Ми; 03.04.2011 в 19:51.

Гость
    Takk så mye Alena. :D

Jeg fant denne linken med det jeg tror er boken du anbefaler. Stemmer det?

http://www.bookler.ru/bookbuy/1/74110.shtml

Jeg tror vi skal først sjekke om bøkene finnes i Moskva. Hvis ikke kjøper vi dem på Internet. Jeg sjekket prisene i norske bokhandlere og ordboken fra Berkin koster nesten 1000 NOK i Oslo. Mens den koster under 900 rubler på Internet (det er jo under 250 NOK). Så bøker i Norge er DYRT.

Гость
    Ja, du har den riktige linken for læreboken!
    Har du sett Berkovs ordbok på internett til bare 900 rubler??!!! Men det var kanskje den russisk-norske ordboka, ikke den nye norsk-russiske ordboken, for den norsk-russiske ordboken ble utgitt bare i Norge, så lenge jeg vet.
    Når det gjelder Arakins norsk-russiske ordbok, ville jeg ikke anbefalle den, for den er for gammel (laget i 60-tallet) og man må ta hensyn til at han laget ordboka si uten å være i Norge, og derfor er det masse tull i den. Så den nye norsk-russiske ordboka av Berkov er absolutt verdt 800NOK som den koster, og absolutt anbefales. Man kan finne alt der!

Гость
    Цитата Сообщение от nynorsk
    Ja, du har den riktige linken for læreboken!
    Har du sett Berkovs ordbok på internett til bare 900 rubler??!!! Men det var kanskje den russisk-norske ordboka, ikke den nye norsk-russiske ordboken, for den norsk-russiske ordboken ble utgitt bare i Norge, så lenge jeg vet.
    Når det gjelder Arakins norsk-russiske ordbok, ville jeg ikke anbefalle den, for den er for gammel (laget i 60-tallet) og man må ta hensyn til at han laget ordboka si uten å være i Norge, og derfor er det masse tull i den. Så den nye norsk-russiske ordboka av Berkov er absolutt verdt 800NOK som den koster, og absolutt anbefales. Man kan finne alt der!
    Takk for hjelpen. :D Hun har allerede bestilt Berkovs russisk-norske ordbok samt noen lærebøker også.

Det er merkelig at den norsk-russiske ordboken bare gis ut i Norge. Er du sikker på at de ikke har den i Moskva? Dersom det er tilfelle så få jeg vel kjøpe den til henne og ta den med til Moskva.

Du skriver veldig godt norsk, men jeg har en liten kommentar til et uttrykk du benyttet. Du skrev "... så lenge jeg vet", men vi skriver "... så vidt jeg vet". :wink: Det betyr omtrent som "... as far as I know".

Гость
    Hei Borger,
    takk for kommentærer til norsken min! Jeg synes jeg er langt fra perfekt i norsk, derfor setter jeg stor pris på korrigering av mine feil.
    Når det gjelder Berkovs norsk-russiske ordbok, er jeg helt sikker på at den ikke har vært publisert i Russland. Og jeg spurte også Berkov om det, og han sa at han ikke hadde planer å utgi den i Russland, dessverre. Selv om jeg ikke mister håpet at den kan bli kopiert og utgitt uoffisielt snart, siden den er så populær, men det kan ta noen år kanskje. Så kjøp den her i Norge og gi den i gave til damen din, som sagt, ordboken er verdt pengene.
    Hilsen Alena.

Гость
    Hei!

Følgte ikke med, kanskje det ble allerede sagt. "La oss snakke norsk" kan også brukes hvis man studerer norsk. Da må man selvfølgelig ha noen basis kunnskaper i norsk.

MUR.

Пользователь
    Поблагодарили 0 раз(а) в сообщениях
    Вес репутации
    15
    Цитата Сообщение от NIVA
    Jeg liker veldig bra stor Norsk-Russisk ordboken av Arakin, som kjøpte jeg i St-Petersburg i november.
    Arakin boka er veldig sær. husker vi moret oss med den da jeg studerte russisk.
    dagens Arakin var noe vi hadde, det gjaldt og finne ord som var meget mærkelig og helt urelevante og som ikke brukes og ukjente for de fleste nordmenn.
    men jeg har den hjemme, den er et klenodium

Стрекоза Аватар для lkrim
    Поблагодарили 3,863 раз(а) в сообщениях
    Вес репутации
    705

kan dere hjelpe

Цитата Сообщение от joerg
    Arakin boka er veldig sær. husker vi moret oss med den da jeg studerte russisk.
    dagens Arakin var noe vi hadde, det gjaldt og finne ord som var meget mærkelig og helt urelevante og som ikke brukes og ukjente for de fleste nordmenn.
    men jeg har den hjemme, den er et klenodium
    det ville jeg forhøre hvordan står det til med dere etter mer enn 2år??

Местный Аватар для Citizen
    Поблагодарили 2 раз(а) в сообщениях
    Вес репутации
    86

Re: kan dere hjelpe

hvem spør du, Lkrim?
    Засунь твои комментарии в твое крупное достоинство.Без тебя разберемся (c)

Стрекоза Аватар для lkrim
    Поблагодарили 3,863 раз(а) в сообщениях
    Вес репутации
    705

Re: kan dere hjelpe

Цитата Сообщение от Citizen1
    hvem spør du, Lkrim?
    slf "joerg"

Страница 1 из 2 12 ПоследняяПоследняя

Информация о теме

Пользователи, просматривающие эту тему

Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)